Goście

Szukaj na tym blogu

2011-11-11

Orzeł "narozrabiał"

    W Dniu Niepodległości nasza reprezentacja wieczorem rozegra mecz w ramach przygotowań do Euro2012. Przeciwnikiem licząca się zawsze w reprezentacyjnym futbolu drużyna Włoch. Martwi mnie, choć nie należę do ekstremistów, brak Orła na koszulkach reprezentacji. Odkąd pamiętam, a szmat czasu minęło, kiedy oglądałem naszych sportowców reprezentujących nas na wszelkich arenach, zawsze towarzyszył im Biały Orzeł na piersi. Wzruszających scen płaczących ze szczęścia mistrzów nie zapomnę. Nie zapomnę też, że w przeważającej większości trzymali dłoń w miejscu gdzie na koszulce widniało godło. W połączeniu z Mazurkiem Dąbrowskiego  taki  obraz dodawał mi otuchy w trudnych czasach, a dreszcz emocji przeszywał całe ciało (i chyba nie ja jeden tak to odbierałem). Budziło się poczucie dumy.
   Martwi mnie, że właśnie w takim dniu, kiedy odwołujemy się do patriotyzmu, wspominamy tych, którzy  za Ojczyznę oddali życie. Z jednej strony funduje się nam spotkania, organizuje manifestacje patriotyczne. Z drugiej pozbawia się symbolu narodowego reprezentujących nasz kraj sportowców.  Boli podwójnie, że dzieje się to w takim dniu. Pierwszy raz właśnie w święto Narodowe reprezentacja piłkarska wystąpi bez Orła na piersi w oficjalnym między państwowym meczu. Co poczuje ten z nas który zasiądzie na stadionie, czy przed telewizorem. Ja pomyślę; tak po trochę coś gubimy SZKODA :(

1 komentarz:

  1. Dziś w pracy My jako Polacy dostaliśmy torta i życzenia od Norwegów sam na początku nie zorientowałem się z jakiej okazji, dotarło do mnie gdy jeden z Norwegów ,że to urodziny Polski ,fakt !!! można tak to nazwać. I z tego też powodu przykro się robi gdy drużynie narodowej zabierają orła dla kasy bo inaczej nazwać tego nie można.Norwegowie mają podobne święto 17 maja ulice zamieniają się w ubranych tradycyjnie ludzi jest wielka "impreza" z każdego kraju są w swoich strojach mimo ,że to swięto Norwegów a u nas ? zadymy w Warszawie orzeł u Laty w szufladzie a Norwedzy bardziej odpowiedzialnie podeszli do Naszego święta niż wielu Polaków. Lato to raczej ma to gdzieś wartości narodowe skończyły się gdy zaczeła się kasa :( wstyd Panie Lato i pewno kilku innych w związku.

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga