Goście

Szukaj na tym blogu

2011-07-01

Rzut oka na miedź

   Pisałem o indeksie surowcowym CRB dostrzegając tam szanse na zakończenie ruchu spadkowego. Elementem i to dość istotnym rynku surowcowego jest miedź. A że na dodatek zaczyna wyglądać dość ciekawie. To chwilę poświęćmy na ogląd wykresu.
Ruch wzrostowy, na którym każdy bez trudu, zlokalizuje istotne trzy szczyty i dwa dołki (piątka), zakończony został korektą. Też łatwo ABC w kanale zlokalizować. Następnie mamy boczniak. I od kilku dni wyraźne symptomy wybicia. Oczywiście można polemizować z oznaczeniem kanału spadkowego, ale to celowy zabieg (sugestia flagi). Linia trendu po szczytach biegnie pod mniejszym kątem i jeszcze nie została pokonana (to minus). Plusów jest za to nieco więcej. Pierwszy to odbicie z poziomu 32,8% fibo, dobry moment na koniec korekty. Drugi - wyjście górą z chmury bessy połączone powstaniem chmury hossy, opóźniona chinkou span (zielona) ponad ceną sugeruje trend wzrostowy. Osobną sprawą jest kwestia przecięcia tenkan sen i kijun sen. Na tym wykresie nie widać. A jak to wygląda w powiększeniu ?
Mamy tu sygnał sprzedaży natychmiast zanegowany i walka - ostatecznie jednak niebieska tnie od dołu czerwoną uff sygnał kupna. Z teorii ichimoku mamy dwa sygnały kupna i dwa potwierdzenia. W połączeniu z sytuacją na wykresie CRB pojawia się coraz więcej przesłanek zmiany nastawienia do surowców. Osobiście mam takie wrażenie jakby ta przecena na rynku surowcowym była kolejnym etapem, po osłabianiu jena, pomocy w odbudowie Japonii po kataklizmie.  Ale to tylko moje własne teorie.

3 komentarze:

  1. Witam serdecznie ponownie.
    Proszę o Twoją obecną ocenę USD/PLN po dzisiejszym dniu- 1 lipca. Mam obecnie jak poprzednio wspomniałem fundusz obligacji amerykańskich HSBC US dollar bond- ale w ostatnim tygodniu mam b. dużą stratę i jestem na minusie. Nie wiem czy teraz nie zmienić to na fundusze akcyjne- tylko jakie?. Jeżeli masz jakieś sugestie będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. Mirek

    OdpowiedzUsuń
  2. ha to najgorsze łatwiej pisać co robię z własnym, portfelem bo to wiąże się z przemyśleniami, obok jest aktualny portfel, choć przyznać trzeba że lepiej niż EM zachowują się Stany i inne rynki rozwinięte ... może właśnie czas teraz na EM?

    OdpowiedzUsuń
  3. tak mi wychodzi najlepiej aktualnie pracują Akcje polskie: SEB3,UNK3,All1
    Akcje EM: TEMP1,ML7,TEMP4
    Akcje RR: ML4,SCH4,SCH2
    mieszane:UNK1, SEB1, KAHA1
    ponadto jesli mają być wzrosty to QUE2 to tak na dziś z narzędzia strategii, ale to cały czas jest jeszcze testowanie

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga