Goście

Szukaj na tym blogu

2012-10-04

Niby pomyłka ale efekt ten sam


 Jakież zdziwienie mnie dopadło kiedy po raz kolejny zerknąłem na wycenę funduszu DWS8, do dziś nie wiedzieć czemu przekonany byłem, że to fundusz oparty na giełdzie tureckiej, oczywiście to absurd wszak DWS Turcja ma numer 7, a 8 zarezerwowany jest dla funduszu Top 50 Małych i Średnich Spółek FIO. Kiedy pojawiały się sygnały wyceny funduszu przykładałem dla indeksu XU100, a powinienem zrobić coś zupełnie innego. Nie będziemy płakać nad rozlanym mlekiem "Suflerowi" wszystko jedno wszak bada zmianę cen. To kolejny dowód, że człowiek popełnia błędy, a program nie. Trochę nawet dziwiłem się bo wykres niekoniecznie odzwierciedlał sytuację, ale brałem pod uwagę przelicznik wynikający z kursu liry tureckiej. Ten element mógł nieco zaciemnić obraz.
   Dlatego prostuję DWS8 to nie jest INWESTOR TURCJA indeks ten ma oznaczenie DWS7, zaś DWS8 to fundusz przywołany w pierwszym zdaniu. W wyniku tego sprostowania podtrzymuję decyzję o ewentualnej sprzedaży DWS8, pamiętając, że to nie Turcja. A wynik ostatecznie zamyka się na poziomie  40,31 PLN za jednostkę uczestnictwa. Daje to zysk na poziomie 3,12% przy założeniu, że zakup dokładnie w dniu sygnału kupna, a sprzedaż dokładnie w dniu sygnału sprzedaży.

DWS8 to z kolei fundusz, w którym nie mniej niż 70% aktywów Funduszu lokowane jest w akcje i inne instrumenty. Fundusz lokuje aktywa w małe i średnie spółki emitentów z krajów Nowej Europy oraz Rosji i Turcji. Kraje Nowej Europy obejmują: Litwę, Łotwę, Estonię, Bułgarię, Rumunię, Słowację, Czechy, Węgry, Słowenię i Polskę.
Fundusz przeznaczony dla Inwestorów poszukujących wysokich stóp zwrotu z zainwestowanego kapitału i akceptujących podwyższone ryzyko inwestycyjne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga