Goście

Szukaj na tym blogu

2012-06-16

Podsumowanie eksperymentu 2 - Jakość inwestycji.

    Z ogólnej liczby 145 inwestycji (cz.1) wyodrębniłem kilka kategorii jakości. Podział wyszedł mi w następujący sposób. Najgorsze inwestycje to takie dla których sygnał kupna pojawił się w okolicach lokalnego szczytu, a skończyły się poniżej ustawionego stopu. Nazwałem je "Wejścia na minę". Druga kategoria to inwestycje przynoszące stratę ale mniejszą niż zakładany stop. Mogło zdarzyć się tak przy fałszywych wybiciach, zaskakujących zwrotach pod wpływem danych itp. Te nazwałem "Pomyłki". Trzecia grupa to takie inwestycje których wynik jest w okolicach zera. To oznacza wejście rynku w trend boczny z tendencją do osuwanie lub dużej zmienności. To inwestycje "Neutralne". Kolejne to takie, które przyniosły zysk, tu oczywiście nie mogło być inaczej to kategoria "sukces". Pojawiły się też inwestycje, gdzie sygnały pokazywały się blisko, a wręcz trafiały w dołek. Inwestycje te doczekały się sygnału CUT, oznaczającego zacieśnienie stopu. W najbliższym czasie przedstawię kolejne kategorie, uwzględniając liczebność, stopę zwrotu, maksymalne odchylenia itp.
   Tymczasem emocjonuję się imprezą Euro2012, leczę chorą rękę (duża poprawa) i porządkuję dane do kolejnych podsumowań. O reszcie nie wspominam, każdy ma swoje codzienne życie rodzinne i zawodowe pochłaniające większość czasu. Wszystkim też przy okazji życzę samych sukcesów.
PS. ciągle też czekam na aktualizację notowań w Skandii, z braku przesłanek do sygnałów nie ma pośpiechu.

4 komentarze:

  1. Mam prośbę czy mógłbyś napisać co myślisz o kursie euro/pln muszę kupić sprzęt za większą kwotę w Euro (mam PLN) i nie wiem czy jeszcze nie poczekać - utworzenie rządu w Grecji. Proszę o wypowiedź.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z grubsza można przyjąć, że Euro jest dość wysoko, obecnie może zdarzyć się płytka korekta co chwilowo złotego osłabi ... w środę FED, a pod koniec miesiąca ECB wyznaczą kierunki, mogę się mylić, ale bliżej mi do umocnienia złotego

      Usuń
  2. Dzięki wielkie za odpowiedź. Ja myślę tak samo, ale teraz chyba nie ma nic pewnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda, ze wczorajszy wzrost był tylko ruchem powrotnym pod wybitą LS formacji, zasięg formacji sprowadzić powinien dolara w okolice 3,16 (minimum)tak więc obserwując dolara zakupy robiłbym właśnie przy takich poziomach ... osobiście wolę obserwować dolara ... a gdzie w tym czasie będzie euro trudno powiedzieć powinno być niżej

      Usuń

Archiwum bloga