Goście

Szukaj na tym blogu

2013-06-17

SEG2028 - jak najbardziej spodziewana POMYŁKA

   
Już kiedy pojawił się sygnał dla większości funduszy z grupy SEG pisałem, że nie jest to odpowiedni moment na te fundusze. Szybko uzyskałem potwierdzenie dla swoich przypuszczeń pierwszy z nich SEG2028 dał sygnał sprzedaży po wycenie z 14 czerwca. Jak nawiązałem w tytule jest to kategoria POMYŁKA, właśnie takiego rozwoju sytuacji się spodziewałem, pisząc o odpuszczeniu sygnałów i traktowaniu ich wyłącznie w kategoriach statystycznych. Fundusz wygenerował stratę ponad 4%, a pozostałe mają na dziś nie lepsze wyniki. Sposób wyceniania jak i specyfika funduszu powoduje rozbieżności obliczeniowe i wykresowe. O ile stan faktyczny po przeliczeniu kursów euro do złotego wynosi 4,58%, tyle w ujęciu tygodniowym jak jest rozliczany pokazuje wynik zdecydowanie lepszy choć jest to również wynik ujemny. Najistotniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że mając narzędzie, dające poczucie bezpieczeństwa, zdecydowanie łatwiej o spokojne i racjonalne decyzje inwestycyjne.  

4 komentarze:

  1. Jak myślisz jaki wpływ na notowania funduszy bedzie miał raport dotyczący OFE?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może się mylę , ale jest chyba już powoli wyceniany szczególnie widać to na mWIG40, o ile na WIG20 rządzi zagranica, o tyle OFE są istotnym graczem na "miśkach"

      Usuń
  2. Do Skandii mam jedno zastrzeżenie. Nie da się robić konwersji funduszy gdy 'trwa' wpłacanie kolejnej składki. Teraz jestem spokojny. Najlepiej mieć wpłaconych kilka składek do przodu i wpłacać w chwilach, gdy nie szykują się konwersje, ale tak do końca nigdy nie wiadomo kiedy pojawi się sygnał sprzedaży. Masz jakiś system kiedy najlepiej wpłacać i w jakich krotnościach miesięcznych? Może da się zrobić taką dyspozycję, że danego dnia mają robić przelew z Części Wolnej Rachunku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne że mam dlatego się zdziwiłem bo nie końca byłem świadom w czym problem, a wpłata nic nie blokuje. Gdzieś juz dawno temu o tym pisałem, ale jak bedzie spokój z sygnałami to przypomnę.

      Usuń

Archiwum bloga