Goście

Szukaj na tym blogu

2011-05-19

Poszukiwania


   Dziś nieco o liście moich preferencji inwestycyjnych, już kilka razy złapałem się na tym, że dość mocno przywiązuję się do pewnych funduszy, a pomijam inne, które w danym czasie mogą przynieść nieco większe zyski bądź ograniczyć stratę. Szukając i czytając o sposobach wyboru funduszy, niejednokrotnie zastanawiałem się jak to jest, że każdy fundusz jest najlepszy. Tak przynajmniej twierdzą zarządzający funduszem, tak przedstawiają sytuację reklamy itd. itp. Ponadto zastanawiałem się jak mieć pod kontrolą te kilkadziesiąt dostępnych w Skandii, że nie wspomnę o ponad 250 w mBanku, oraz że tak ogólnie tych funduszy są tysiące. Pierwsza selekcja jest najprostsza skupiam się na tym co posiadam w ofercie, czyli na tym do czego mam dostęp. Następnie z racji osobistych preferencji koncentruję się na tych dających większe zyski (przy większym ryzyku). W ten sposób ograniczam liczbę obserwowanych do połowy, z nich zaś wybieram 20. Kryteria wyboru są niezależne od sytuacji rynkowej, a to dlatego, że i tak ostateczna decyzja wiąże się z tym co dzieje się na giełdach. I jest pochodną nastroju. Aktualnie ustawiony jestem na dwie strony część dolarowa i short to ok. 70% ustawienia na spadki na giełdach. Pozostałe ok. 30% na wzrost, z zastrzeżeniem że wybrany fundusz QUE2 jest lewarowany i daje podwojony zysk. W efekcie portfel chroni się nieźle w obie strony. W takim stanie czekam na sygnał wyjaśnienia. A do czasu wyjaśnienia sytuacji na wszelkie sposoby szukam ciekawych funduszy akcyjnych. 
    Wyszedł mi z tego prywatny ranking funduszy. Który roboczo nazwałem funduszowa poczekalnia. Sposób selekcji jest dość skomplikowany, a ponadto na razie go testuję. Być może kiedyś, gdy sprawdzi się i okaże skuteczny przedstawię go nieco bliżej. Na razie swoje preferencje zamieszczę w nowej kolumnie zatytułowanej "Poczekalnia top10". Nie należy odbierać tego w żadnym razie jako rekomendacji czy sugestii. Jest to tylko moja osobista preferencja który fundusz wybrałbym podejmując decyzję o zmianie portfela, przy wzrostowym nastawieniu rynku. Ponadto w miarę możliwości postaram się aktualizować go z każdą nową wyceną.

1 komentarz:

  1. Jak to z eksperymentami - zmianie uległa nazwa nowej kolumny - "Fundusze godne uwagi"

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga