Goście

Szukaj na tym blogu

2011-05-14

Historia Metalu 2 - Hard Rock

   Zgodnie z zapowiedzią w drugiej części historii metalu HARD ROCK przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych w mojej subiektywnej perspektywie. Przedstawiane zespoły i utwory należą do moich ulubionych, jednak nie mam zamiaru tworzyć rankingu po prostu wrzuciłem 10 utworów które pierwsze przyszły mi na myśl na hasło Hard Rock
   Na początek ... The Beatles, tak, tak to nie pomyłka w kawałku Helter Skelter młodszym fanom znany z wykonania Motley Crue
Spooky Tooth - Better By You, Better Than Me  ten kawałek z kolei włączyli do swojego repertuaru Judas Priest
Oczywiście prym wiodły Deep Purple i Led Zeppelin

a wtórowały im
Uriah Heep

UFO
Thin Lizzy - a młodsi krzykną Metallica ;-))

AC/DC ruszało na podbój świata (ta dziewczynka to nieżyjący Bon Scott - zmarł dokładnie w tym samym dniu co mój dziadek)

Nie mogę pominąć Budgie choćby za I Turned To Stone
ani  Wishbone Ash
Równolegle powstaje pierwszy odłam rocka zwany SHOCK ROCK z racji ... zobaczcie sami

Kiss i Alice Cooper zapoczątkowali szokujący wizerunek, jak i show sceniczny, dziś przez niektóre grupy doprowadzony do absurdu.

A za tydzień powstanie Heavy Metal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga