Goście

Szukaj na tym blogu

2013-09-17

ML5 - rozliczenie inwestycji.

   Po dzisiejszych wycenach zrealizowany będzie transfer ML5 na UNK4 pora więc na podsumowanie inwestycji. Zakup w dniu 19 sierpnia i niespełna miesiąc później sprzedaż a strata wynosi prawie 10%. W tym momencie przypomniała mi się krótka wymiana zdań z jednym z czytelników, który przestrzegał przed optymizmem co do sektora złota. W tej wymianie starły się dwie koncepcje, jedna to wzrost w strukturze 5 fal i odwrócenie trendu (moja) i zakończenie korekty i powrót do spadków (adwersarza). Oczywiście żaden z nas nie mógł mieć pewności i posiadał swoje argumenty, a że to czytelnik miał rację wypada oddać co cesarskie i pogratulować. Ja za swój błąd poniosłem stosowną karę, na szczęście niezbyt dotkliwą. Zaangażowanie portfela w fundusz było na poziomie około 20% tak więc piąta część, cały portfel stracił zatem na tej inwestycji około 2%. Jeśli zaś uwzględnić zachowanie reszty portfela (mocny wzrost GPW) to strata została zanegowana zyskami pozostałej części. 
  Niemniej jest to trzecia inwestycja przynosząca stratę i jak każda strata nie jest powodem do radości. Pogorszeniu ulegną statystyki moich inwestycji, ale nadal są one zadowalające. I oby jak najrzadziej przytrafiały się pomyłki, bo przecież wyeliminować ich nie sposób. Ta inwestycja okazała się totalnym BUBLEM.     

1 komentarz:

  1. Wczoraj jak na złość złoto poszło ostro do góry. podobnie wszedłem w PKO Gold... myło jz nawet 10% na plusie ale przedwczoraj wyszedłem z inwestycji... niestety 10% stopniało do zera....

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga