Goście

Szukaj na tym blogu

2013-08-23

ML5 - coś się zmieniło

    Oto aktualny skład top 10 funduszu prezentuję go z racji dużych zmian jakie zaszły podczas ostatnich dwóch lat. Odkąd w 2008 zainteresował mnie ten fundusz przyzwyczajony byłem do tego, że główną pozycją w portfelu był NEWCREST MINING z 10% zaangażowaniem. Oczywiście pamiętam fuzje i zniknięcia niektórych spółek podczas mocnego trendu wzrostowego, ale widzę że po dwuletniej korekcie fundusz ten wydaje mi się nieco obcy. I na nowo będę się musiał go uczyć. Pierwsze spostrzeżenie to fakt iż jakby mniej skorelowany jest obecnie z indeksem XAU aniżeli był w czasach kiedy ostatnio weń inwestowałem możliwe jednak, że jest to tylko początkowe złudne wrażenie. 
   W każdym razie ostatnie wahania indeksu XAU po 3 - 4% w obu kierunkach nie przełożyły się na identyczne jeśli chodzi o sam fundusz. Jest to zapewne po części efektem czasu wyceny funduszu, a ten co do zasady przypomina system według jakiego wyceniane są nasze Unikorona i NOVO. Jest to system w którym wycena obejmuje końcówkę sesji dnia poprzedniego i początek bieżącego. A nie jak robi to większość po zakończeniu sesji. Potrzeba zatem będzie kilkunastu dni na przyzwyczajenie się i powrót do takiego rozumienia zmian jakie było moim udziałem w latach 2008 - 2011.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga