Goście

Szukaj na tym blogu

2019-07-02

DWS9, UNK9, ML3 mają sygnały

Trzy sygnały jednego dnia to dość dawno nie oglądana sytuacja. Jeśli popatrzymy na to skąd nadeszły to też daje do myślenia. Mamy tu towarzystwo EM rynków rozwijających się bo UNK9 to rynek turecki, ML3 to rynki środkowej Europy, zaś DWS9 to nas fundusz technologii IT ogólnie rzecz traktując. Wzrosty na rynkach EM to niezły sygnał dla złota bowiem w zdecydowanej większości rynki EM są rynkami surowcowymi, a zatem może to być niezły czas dla złota. Zresztą o złocie coraz cieplej wypowiadają się inwestorzy i analitycy w związku z pokonaniem kluczowego oporu 1360$ za uncję. Portfel pozostawiam bez zmian.

13 komentarzy:

  1. Wychodzi na to, że moja zeszłoroczna inwestycja w ML5 była całkiem trafiona. Trzymam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apropo: dostaliście już informację, że wycofują dużą grupę funduszy z overty vieny? Wtym ML5. Jestem zdrowo poirytowany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się czy takie zmiany nie powinny być podstawą do rozwiązania umowy...

    OdpowiedzUsuń
  4. mam podobnie niestety
    max1224

    OdpowiedzUsuń
  5. Własnie wczoraj przeczytałem pismo o likwidacji m.in ML5. To są jakieś jaja. Jak zacząłem zarabiać to mi przenoszą środki do jakiegoś swojego badziewia.
    Z tym rozwiązaniem umowy to zupełnie nie wiem czy rzeczywiście są podstawy. Niby jak ktoś zmienia ofertę, która była w momencie zawierania umowy to jest podstawa to rozwiązania ale czy przypadkiem Skandia się w umowie przed tym nie zabezpieczyła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałem odpowiedź od Vieny, gdzie od razu zastrzegli, że jest to zgodne z regulaminem:

      "uprzejmie informujemy, iż zmiana oferty inwestycyjnej zgodna jest z Regulaminem Ubezpieczeniowych Funduszy Kapitałowych. W okresie obowiązywania Umowy Ubezpieczyciel może wycofywać istniejące Ubezpieczeniowe Fundusze Kapitałowe oraz dodawać nowe."

      To może w ogóle niech spłaszczą całą ofertę do 3 funduszy i spokój. Satysfakcja klienta przecież jest bez znaczenia, kiedy przykuty do oferty jest przez 30 lat. Oj podnoszą mi ciśnienie podnoszą...

      Usuń
  6. ML5 będą przerzucać do UFK VL Alternative Selection. To nieporozumienie. Agresywny fundusz pakują do jakiegoś parasola o niskim ryzyku. Przeciez na tym w życiu nie zarobię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeglądając wyniki z 12mc VL Alternative Selection zarobił 2,12% - mając na uwadze inflacje i opłaty za zarządzanie to chyba jesteśmy na sporym "-". A tak na poważnie to wszystko zmierza ku temu, aby przypadkiem nie zarobić i nie rozwiązać umowy przed czasem ... gdy osiągnie się "akceptowalny" poziom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak znajdę czas na tę patologię to poszukam prawnika, który mi to ogarnie...

      Usuń
  8. Niestety to ma sens.... Jak się zacznie zarabiać to te dziady likwidują fundusz i przenoszą środki do swoich badziewi. Teraz na poważnie się zastanawiam czy przypadkiem dla mnie nie będzie najlepiej gdy wyjdę ze Skandii z całym "dobrodziejstwem" inwentarza. Wygląda na to, że Skandia dobrze to przemysląla. Do nich nic nie trafia, żadne argumenty. Zaproponowałem ugodę- porozumienie. Oni mi zwracają całość środków a ja je inwestuje w nowym programie Skandii. Nie ma takiej możliwości. Ehh

    OdpowiedzUsuń
  9. Skandia sobie jaja robi. Ciekawi mnie czy możliwe jest, aby politycy (rząd, sejm, poszczególne urzędy czy Sąd Najwyższy) zrobili z tymi "ubezpieczycielami" porządek. Mam na myśli nie mniejsze opłaty likwidacyjne tylko ich diametralny spadek.Mam taki produkt w dawnej Nordea teraz PKO i tam te opłaty są o niebo niższe niż w Skandii. Nawet po ugodzie w Skandi to jakies nieporozumienie. W każdym razie rzeczywiście jest tak że Skandia robi tak aby nasz produkt sam zjadał wlasny ogon zawyżonymi prowizjami za prowadzenie rachunku a nie pozwalając na zarabianie- likwidując raz po raz co lepsze fundusze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Złoto szybuje w górę, a my sprzedajemy ML5... bo musimy.

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga