Goście

Szukaj na tym blogu

2013-12-16

Nowy "Sufler"

 

  Zapewne wszyscy zauważyli brak aktualizacji wyników Suflera jak i stanu portfela. Niestety błąd na stronie Skandii spowodował ciąg zdarzeń, które mogły zdarzyć się jedynie 13 w piątek. Oczywiście to żart nie należę do ludzi przesądnych, ale weekend nie należał do spokojnych. Ale po kolei. Kiedyś słyszałem z ust głównego doradcy inwestycyjnego Skandii informację o ograniczeniu ilościowym funduszy w ofercie na rzecz ich jakości. Kiedy więc czekałem na wyceny z 11 grudnia i zauważyłem brak 12 funduszy w ofercie uznałem, że właśnie nadszedł czas okrojenia oferty. Wśród funduszy których brakowało była w całości oferta  Allianz i Investors TFI (z wyjątkiem DWS3, DWS5) ponadto zniknęły wszystkie fundusze zrównoważone. Wykrył to oczywiście Sufler pokazując mi odpowiednimi symbolami, ze coś jest nie tak.
   Aktualizując program usunąłem brakujące fundusze i sprawdziłem czy wszystko jest OK. nawet miałem zamiar na blogu ogłosić istotne zmiany w ofercie. Uznałem jednak, ze zanim cokolwiek napiszę potwierdzę u źródła jak jest w istocie. Poniżej prezentuję korespondencję.
 
"Na stronie głównej Skandii zauważyłem zmianę polegającą na usunięciu z zestawu około 12 funduszy. Czy to oznacza że będą one wycofane z oferty?? Jeśli tak to kiedy taka informacja pojawi się u klientów? Czy przewidujecie wprowadzenie do oferty owe fundusze? np. Schroders surowcowy wycofany jakiś czas temu z oferty byłby teraz idealnym uzupełnieniem stoimy u progu surowcowej hossy, jako konsekwencja hossy obligacji a następnie akcji. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź"

A w dniu dzisiejszym uzyskałem krótką i lakoniczną odpowiedź

"Szanowny Panie,

dziękujemy za przesłaną wiadomość. Uprzejmie informujemy, że notowania funduszy na naszej stronie internetowej zostały uzupełnione o brakujące pozycje.

Z poważaniem,

............. .........
Zespół ds. Obsługi Reklamacji i Zapytań"

Oznacza to nic więcej ponad fakt, że wkradł się błąd na stronę z którą utworzoną mam kwerendę dla szybkiej aktualizacji danych. To jeszcze nie koniec kiedy bowiem otwarłem kopię Suflera okazało się że została zapisana w momencie kiedy fundusze zostały już usunięte. To oczywiście efekt mojego niedopatrzenia. Pracuję teraz nad przywróceniem stanu Suflera z dnia 10 grudnia, co może potrwać jakiś czas. Dlatego wyniki nie będą aktualizowane do czasu usunięcia awarii. Rozważam też opcję zerowania Suflera. Co w sytuacji wejścia 100% w fundusze bezpieczne jest w pełni uzasadnione.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga