Goście

Szukaj na tym blogu

2018-10-17

Czystki w funduszach Vienny


Kolejne ciekawe historie związane z działalnością Vienna Life. Tym razem kiedy zasiadłem do aktualizacji Suflera zauważyłem kolejny raz symptomy nieprawidłowości. Okazało się po analizie, że z oferty wycofano 24 fundusze. Gdzieś świta mi w pamięci informacja o zamiarze wycofania najmniej efektywnych funduszy. Ale jakie kryteria zastosowano i na jakiej podstawie te a nie inne zostały wycofanie bliżej nie wiadomo. Pamiętam, kilka lat temu zachwyty nad funduszami ze stajni Leszka Czarneckiego i jego Noble Banku. Zresztą sam w swoim czasie na tych funduszach próbowałem zarabiać. Pamiętam jak mając okazję osobistego spotkania z Mariuszem Staniszewskim poznałem kulisy powstania i charakterystykę funduszu NB6 (inwestującego na rynkach afrykańskich) był wtedy głównym strategiem Skandii. Dziś nie tylko nie ma wśród doradców pana Mariusza nie ma też funduszy z grupy NB. i tak można mnożyć przykłady. Efekt jest taki, że z oferowanych 102 funduszy pozostało 78 a to jakby nie patrzeć powoduje zubożenie oferty. Czy z nowym rokiem pojawi się coś czym Vienna nas ucieszy?
Tego oczywiście dziś nie wiemy. Natomiast cała akcja nakłada się na kolejne zawirowania w moim życiu prywatnym, jak zwykle przy okazji dość gwałtownej przeceny. Jakieś fatum powoduje, że jak tylko coś mnie odrywa od rynków to dzieją się rzeczy nadzwyczajne. A, że nieszczęścia chodzą parami to zablokowałem środki na koncie poprzez cykliczne księgowania i częściowe umarzanie środków na pokrycie tychże zawirowań. 
Ostatecznie zastałem swój "inwestycyjny ogródek" (wykres powyżej) w stanie jak po burzy gradowej. I po Raz kolejny przystępuję do jego porządkowania, jak tylko odzyskam możliwość gospodarowania swoimi środkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga