Goście

Szukaj na tym blogu

2018-03-20

QUE2 i QUE3 na sygnałach

QUE2 - fundusz lewarowany znaczy każdy procent zysku to na wyniku funduszu zysk dwukrotnie większy, ale też każdy procent straty to 2% na wyniku funduszu. Właśnie ten fundusz dał dziś sygnał kupna, wynikający z niskiej ceny. Oznacza to spadek od ostatniego lokalnego szczytu uprawniający do rozważenia zakupu. Jak wczoraj pisałem, po przełamaniu 38% zniesienia Fibonacciego może wystąpić odpoczynek i tak się dziś stało, nie oznacza to jednak powrotu do wzrostów z automatu. Niemniej warto zacząć obserwować rynek i mieć na uwadze zakup funduszu jak pojawią się symptomy zwrotu. Może to być paniczna wyprzedaż sięgająca kliku % w czasie sesji, może to być układ świec sugerujący zwrot np. "gwiazda poranna" , młot, objecie hossy, wzrostowe harami, albo coś w tym rodzaju . Przy tak dużym ryzyku warto potwierdzić sygnał suflera przesłankami wynikającymi z AT.
Drugi sygnał to QUE3 funduszu, który  zarabia na spadkach. Tu mamy o tyle specyficzną sytuację, że na zakup zdecydowałem się na podstawie sygnału sprzedaży NB3, zakładając (chyba słusznie, że po dość dużym wzroście czas na spadki). Na ile to słuszne pociągnięcie wskazuje fakt, że dopiero dziś wystąpiłby sygnał kupna (mam już zysk na poziomie niemal 7%). Pewnie miałbym twardy orzech do zgryzienia wybierając fundusz w dniu dzisiejszym. Ostatecznie po ewentualnych symptomach zwrotu zamienię QUE3 na QUE2. Póki co portfel pozostawiam bez zmian.

4 komentarze:

  1. W ciągu miesiąca QUE3 dał mi zarobić 5%- jestem z tego zadowolony ale problem mam z funduszami surowcowymi. W portfelu mam ML5- nie wiem czy to był dobry pomysł bo fundusz ten obarczony jest podwójnym ryzykiem- denominowany wszak w USD- póki co strata. TEMP 9 choć w PLN to też rewelacji nie ma- zysk w skali miesiąca ok. 1%. Może jeszcze te fundusze nie dotknęły dołka? Zobaczymy, czas pokaże ale mimo to jestem zadowolony. Wcześniej miałem włączone NAVIGO i to było jednak badziewie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. ML5- Strata duża w USD ale lekko zrekompensowana poprzez słabnącą złotówkę

    OdpowiedzUsuń
  4. ML5 blisko sygnału kupna, ale ogólnie to lipa na funduszach przy takiej zmienności
    max1224

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga