Goście

Szukaj na tym blogu

2015-02-04

Budowa kapitału czyli kolejna wplata

   Człowiek planuje, a życie pisze własny scenariusz. Wreszcie dotarły do mnie środki (te oczekiwane w roku poprzednim). Na domiar złego pojawiły się niespodziewane i nieplanowane, a niezbędne wydatki. Dlatego wpłata stanowi tylko czwartą część planowanej kwoty. Wartość portfela powiększyła się dzięki tej wpłacie o 1,69% całego kapitału. Zaś na wykresie jest widoczna jako luka utworzona między ostatnią (luty), a przedostatnią (styczeń) świecą. Wynika to wyłącznie z faktu, że wplata została dokonana na przełomie miesiąca. Tak więc świeca styczniowa pokazuje wyłącznie zyski za styczeń, a świeca miesiąca luty pokaże wyłącznie zyski z tego miesiąca. Widzę teraz możliwość jeszcze czytelniejszego prezentowania wykresu. Świece to ewentualne zyski lub starty zaś luki pojawiały by się przy kolejnych wpłatach.

5 komentarzy:

  1. Pytanko. Jak sądzisz, co może w najbliższym czasie czekać złoto. Mam w swoim portfelu DWS 5 i zastanawiam się czy trzymać czy to był tylko krótkotrwałe odbicie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam to samo pytanie co przedmówca i tą samą sytuacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, ja miałem ml5 i wyszedłem 21 stycznia , wydaje mi się że złoto dokończy korekte ostatnich wzrostów w przeciągu najblizszego tygodnia i jest duza szansa że bedzie kontunuować impuls wzrostowy w kierunku 1400$ na waszym miejscu czekal bym ciepliwie i oceniał sytuacje , gwałtowne zejście poniżej 1240 powinno być sygnałem ostrzegawczym jeśli to wytrzyma to w średnim terminie powinno być ok... surowce chyba powoli będa wracały w łaski

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga