Goście

Szukaj na tym blogu

2013-06-20

Konwersja ... a może transfer?

   

W Skandii mamy możliwość konwersji funduszy, mamy też możliwość dokonywania transferu. Podstawowa różnica jest tak, że w przypadku konwersji zmieniamy cały skład portfela wskazując z menu nową strukturę. W takiej sytuacji oczywistym jest, że blokujemy cały portfel na czas wykonania konwersji, czyli w praktyce na cały tydzień. Później jakoś tak się dziwnie składa, że mamy żal o tak długi czas realizacji.
    Wybierając transfer i sprzedając tylko jeden fundusz, pozostałą część portfela mamy cały czas w naszej dyspozycji, możemy więc następnego dnia sprzedać drugi fundusz, a i wpłata składki nic w takiej sytuacji nie blokuje. System wykonuje dyspozycje w kolejności składania. Jeśli więc składka wpłacona jest w określonym dniu a dzień później zechcemy sprzedać ten fundusz na który wpływa składka, to najpierw dokonana będzie wpłata, a następnego dnia sprzedany będzie fundusz. Właściwie od początku posiadania produktu posługuję się transferami, a z konwersji niemal nie korzystam.
    Dzięki temu jeśli dokonuje sprzedaży mam zablokowaną tylko część która jest transferowana, a i to nie zawsze. Już niemal na początku prowadzenia bloga opisałem sztuczkę jak nie blokować transferowanych środków i wykonywać coś co nazwaliśmy wspólnie z kolegami "odkrywcami" transferami powrotnymi. O "śladach" możecie przeczytać w poście pt. Tajniki Skandii. Znajdziecie go przez wyszukiwarkę. Mając Suflera zaprzestałem korzystania z techniki śladów stała się po prostu zbędna. 
Klikamy w link dyspozycja sprzedaży, części lub całości funduszu.

2 komentarze:

  1. Dzięki za tą wiedzę. Kiedyś (na początku sierpnia 2011) mój portfel sporo stracił z powodu prawie tygodniowego zablokowania możliwości konwersji przez wpłacanie składki regularnej. Już czekałem kiedy będzie sygnał konwersji na fundusze bezpieczne, aż przyszedł czas wpłacenia składki i wpłaciłem. Sygnał pojawił się dzień po wpłacie. Nic wtedy nie można było zrobić. Trochę zdenerwowany nawet dzwoniłem do biura obsługi klienta pytając się kiedy zakończy się wpłacanie tej składki, bo chcę zrobić konwersję.
    Czyli teraz okazało się w czym wina: Ktoś mi kiedyś polecił, że najlepsza jest konwersja całego portfela, bo można sobie wybrać nawet 10 różnych funduszy i przy konwersji można sobie zaznaczyć "[ ] inwestuj kolejne składki zgodnie z tą dyspozycją." , a jak baranek tak robiłem i za każdym razem przy wpłacie składki wszystko się blokowało na kilka dni :/
    Dobrze, że piszę anonimowo, bo tak bym się nie przyznał :)
    Jeszcze raz Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest publiczne ogłoszenie dla każdego, kto chce sprzedać nerkę, mamy pacjentów, którzy potrzebują przeszczepu nerki, więc jeśli jesteś zainteresowany sprzedażą nerki, skontaktuj się z nami na nasz e-mail na iowalutheranhospital@gmail.com
    Możesz również zadzwonić lub napisać do nas na WhatsApp pod numerem +1 515 882 1607.

    UWAGA: Twoje bezpieczeństwo jest gwarantowane, a nasz pacjent zgodził się zapłacić dużą kwotę pieniędzy każdemu, kto zgodzi się na oddanie nerki, aby je uratować. Mamy nadzieję usłyszeć od ciebie, abyś mógł uratować życie.

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga