Goście

Szukaj na tym blogu

2012-08-13

O co chodzi z tymi sygnałami?


  Dzisiejsza wymiana zdań na forum Money skłoniła mnie do powtórki z zakresu pojawiające się sygnały i sposób reagowania w takiej sytuacji.
    BUY - sygnał pojawia się w dwóch sytuacjach, pierwsza kiedy cena spadła na tyle mocno, że przekroczyła wyznaczony poziom atrakcyjności (ustalony na podstawie własnych obserwacji zachowań S&P500 od roku 1890 i jego maksymalnych amplitud w bessach i hossach), ale także kiedy cena urosła o taką samą wartość. Pomiar ten brany jest od ostatniego lokalnego szczytu (dołka), innymi słowy zakup robimy gdy cena urosła o określoną wartość od ostatniego dołka lub spadła o taką wartość od ostatniego lokalnego szczytu. Sygnał ten nie jest obowiązkowy tzn. możemy nie musimy na niego reagować otwarciem pozycji. Ostatnio na przykład pojawiły się sygnały dla JPM1 i QUE3, które nie skutkowały otwarciem pozycji. W pierwszym przypadku uznałem, że mam w portfelu fundusz inwestujący podobnie (TEMP2), w drugim zaś po prostu postanowiłem nie ryzykować. Zawsze możemy wsiąść do następnego tramwaju. 
    CUT - sygnał tylko dla otwartych pozycji (szkoleniowo pokazuję na funduszach nie będących w portfelu). Jeśli inwestycja osiągnęła określony zysk to oznacza, że cena urosła o istotną wartość. Zwiększa to ryzyko wystąpienia korekty, lub załamania trendu, aby nie oddawać zbyt dużo wypracowanego zysku, sygnał ten zabezpiecza nasz zysk na nieco wyższym poziomie. Inne znaczenie tego sygnału to BUY możemy otworzyć inwestycję, ale pamiętać trzeba, że jest to już po istotnym wzroście. Inwestycja taka jest obarczona większym ryzykiem i powinno się ją kontrolować zacieśnionym stopem.
     SELL - ostatni sygnał wyłącznie dla otwartych pozycji, oznacza bezwzględną konieczność zamknięcia inwestycji. Ostatnio zignorowałem sygnał SELL dla QUE2 licząc na dalszy wzrost, skończyło się drugim sygnałem i różnicą na niekorzyść ok 8-10% nie liczyłem dokładnie, po co się katować. Zamykając pozycję przechodzimy zawsze w fundusz bezpieczny, wyjątkiem jest sytuacja gdy w dniu sygnału SELL pojawia się dla innego funduszu sygnał BUY. Oczywiście można nie oznacza trzeba.
Prawda, że proste? Zawsze możecie pytać kiedy macie wątpliwości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga